Locaties & openingstijden

Reva Centre Heemskerk
(GC Broekpolder)
Steenhouwerskwartier 29b
1967 KD Heemskerk
Ma: 08:00 – 21:00 uur
Di: 08:00 – 21:00 uur
Wo: 08:00 – 21:00 uur
Do: 08:00 – 21:00 uur
Vr: 08:00 – 17:00 uur
Za: 09:00-13:00 uur
Reva Centre Heiloo
Het Maalwater 2 
1852 RH Heiloo
Ma: 09:00 – 21:00 uur
Di: 14:00 – 18:00 uur
Wo: 08:00 – 18:00 uur
Do: 09:00 – 21:00 uur
Vr: 08:00 – 17:00 uur
Reva Centre Heemskerk
(Kerkweg)
Kerkweg 219
1964 KJ Heemskerk
Ma: 08:00 – 21:00 uur
Di: 08:00 – 21:00 uur
Wo: 08:00 – 21:00 uur
Do: 08:00 – 18:30 uur
Vr: 08:00 – 17:00 uur
 
 
Reva Centre Den Helder
Drs. F. Bijlweg 45
1784 MC Den Helder
Ma: 09:00 – 17:30 uur
Di: 09:00-13:00 uur
Wo: 09:00 – 13:00 uur externe locatie
(Serviceflat De Uyterton)
Do: 09:00 – 17:30 uur
Reva Centre Castricum
Westerplein 2a/b
1901 NA Castricum
 
Ma: 07:30 – 16:00 uur
Di: 09:00 – 22:00 uur
Wo: 09:00 – 13:00 uur
Do: 07:30 – 15:30 uur
Vr: 08:00 – 16:00 uur

    Hoe ontstaat het en hoe komt u er zo snel mogelijk vanaf?



    Even lekker sporten, maar vandaag eens een andere sportles. Iets nieuws voor je spieren. Een leuke uitdaging, maar daar moeten de spieren even aan wennen.


    Waarschijnlijk gebruik je dan spieren die je bij een andere sportles niet eerder hebt gebruikt. Je laat je spieren meer doen dan dat ze gewend zijn. Er ontstaat een afvalstofje die als melkzuur in je spieren gaat zitten. Dit veroorzaakt de spierpijn die vrijwel direct tijdens of na het sporten voelbaar is.


    Soms wordt je zo uitgedaagd dat je spieren flink op de proef worden gesteld, eigenlijk ontstaan er dan minuscule scheurtjes. Deze zorgen voor spierpijn die na 24 tot 48 uur optreedt. Mede door wat meer vocht in je spieren die wordt aangetrokken wordt het was lastiger om te bewegen. Tips om zo snel mogelijk van spierpijn af te komen:


    • Zorg voor goede voeding; er zijn eiwitten nodig om de spierpijn te helpen herstellen.

    • De doorbloeding zo optimaal mogelijk houden. Blijf dus matig bewegen om je spieren soepel en warm te houden, ook wel hersteltraining genoemd. Denk aan wandelen, fietsen of oefeningen zonder zwaar gewicht. Zo herstellen ze sneller dan wanneer je bijvoorbeeld stil blijft zitten.


    En onthoud goed dat spierpijn je uiteindelijk weer verder helpt, want je hoeveelheid spiercellen nemen toe. Veel sportplezier!